Mogelijk Magazine | editie 2022
Een drietal grondleggers en een handjevol medewerkers, hard werkend in een compact kantoor met een pot drop binnen handbereik. Dat was zo’n vier jaar geleden nog de setting van Mogelijk, het platform voor vastgoed- financieringen. Het bedrijf is explosief gegroeid en heeft inmiddels een team van bijna 80 personeelsleden en een hypermodern pand in Breukelen. “Maar de sfeer is niet veranderd”, zegt algemeen directeur Folkert Eggink. “Zelfs de pot drop is er nog”, lacht hij. “Wij vinden het heel belangrijk dat die luchtigheid en vrolijkheid er nog steeds is. Wat dat betreft investeren we hard in ons DNA en natuurlijk in de kennis en kunde van onze nieuwe medewerkers.” NOG STEEDS RUIMTE VOOR GROEI Mogelijk kende vanaf de start in 2016 succesvolle jaren. “We verdubbelden ieder jaar. Natuurlijk beseffen we dat het steeds pittiger wordt om te groeien naarmate je groter wordt, in alle facet- ten. Voorheen konden we bijvoorbeeld al onze investeerders op de vrijdag- middagborrel vragen, maar dat gaat nu niet meer zo makkelijk. We zien wel dat er nog heel veel ruimte in de markt zit, dus we zetten in op verdere groei. We hebben nu 1.500 aanvragen voor finan- cieringen per maand en voor volgend jaar schatten we dat dat er maandelijks 2.000 zullen zijn.” AANDACHT EN SNELHEID Mogelijk brengt investeerders en ondernemers bij elkaar voor zakelijke vastgoedfinancieringen. “Het gat dat banken achterlieten door nauwelijks nog commercieel vastgoed te financieren, hebben wij opgevuld”, zegt Dirk Jan van der Hoeden, de bevlogen directeur buy-to-let. “Van alle alternatieve finan- cierders heeft Mogelijk de grootste stappen gemaakt. Het bedrijf is ont- staan vanuit een behoefte in de markt. Dat zie je ook terug in onze aanpak. We snappen de vragen en de wensen van onze klanten en hebben veel aandacht voor zowel de investeerder als de ondernemer die zijn object wil laten financieren. De snelheid waarmee wij handelen, is aantrekkelijk voor onder- nemers. Je wilt immers snel beginnen met het verwezenlijken van je droom.” KLANTTEVREDENHEID ALTIJD VOOROP Ferry de Vries is de kersverse financieel directeur bij Mogelijk en prijst vooral de bekendheid en het vertrouwen dat de onderneming in korte tijd heeft opgebouwd. “Het is in korte tijd een sterk merk geworden dat inmiddels bij veel mensen bekend is. Je ziet hier iedere dag een enorme gedrevenheid om het nóg beter te doen. De wil om klanten tevreden te maken, is heel groot bij ons.” Eggink haakt daar gretig op in. “We doen wezenlijk iets anders dan andere financiële dienstverleners. Persoonlijk contact bijvoorbeeld vinden we heel belangrijk. Het is leuk en vooral ook relevant als klanten langskomen op kantoor. Dat misten wij echt tijdens de coronaperiode. Zakendoen met Mogelijk houdt in dat het proces makkelijk en soepel verloopt, dat is ons uitgangspunt. Elke dag zetten we alles op alles om onze klanten blij te maken.” “De enorme groei van Mogelijk mag nooit ten koste gaan van de sfeer en service” Rechts: Ferry de Vries (l.), Folkert Eggink (m.) en Dirk Jan van der Hoeden in het pand in Breukelen: “Het is leuk als klanten hier langskomen, dat persoonlijke contact vinden we erg belangrijk.” > 13 Mogelijk magazine Over Mogelijk
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2MDM=