Mogelijk Magazine | editie 2022

LUISTEREN NAAR BEHOEFTEN Wat Mogelijk typeert, is dat er goed wordt ingesprongen op de wensen van klanten. Het bedrag waarvoor een financiering kan worden aangevraagd, is mede door de vraag vanuit de markt verhoogd naar 10 miljoen euro. “En we zijn bijvoorbeeld ook begonnen met financiering van (agrarische) grond omdat daar behoefte aan was”, zegt Van der Hoeden. “We volgen heel goed de signalen in de markt en proberen daaraan te voldoen”, vervolgt Eggink. “Dat zie je ook terug in onze nieuwe producten. Voor Nederlandse ondernemers is het nu mogelijk vastgoed te laten financieren op Curaçao en Bonaire. We kregen dat verzoek, zeiden twee keer ‘nee’ en de derde keer zijn we het gaan opstarten. Op die manier zijn we ook begonnen met clubdeal, waarmee je met meerdere investeerders samen objecten kunt financieren. En we heb- ben een gloednieuwe app waarmee investeerders de hoogte van hun investeringen kunnen inzien en de ge- financierde panden kunnen bekijken. De app maakt de financieringen en investeringen veel tastbaarder.” DE TOEKOMSTVISIE Als je bedenkt dat Mogelijk in een paar jaar zo enorm is gegroeid, rijst automatisch de vraag waar het bedrijf over tien jaar denkt te staan. “De groeipotentie in de markt is nog altijd enorm”, zegt Eggink. “Dus ik verwacht dat we de stijgende lijn blijven vast- houden. De vraag naar vastgoedfi- nancieringen zie ik niet snel afnemen. Daarbij wordt het steeds normaler gevonden dat mensen investeren in vastgoed.” Van der Hoeden beaamt dat: “Langs alle assen is nog zoveel ruimte. Banken zijn gestopt met een groot deel van het segment waar wij ons in begeven en de verwachting is dat zij ook niet meer terugkeren. Voor grote banken is dit proces immers niet efficiënt genoeg meer.” Financieel directeur De Vries hoort het allemaal zichtbaar vergenoegd aan. Dit nieuwe ambitieuze bedrijf past hem als een comfortabele jas. Wel zal er volgens hem over enkele jaren één ding zeker veranderd zijn. “Er staat hier dan een veel grotere droppot”, besluit hij lachend. Dirk Jan van der Hoeden (l.) en Folkert Eggink: “We luisteren erg goed naar de wensen van onze klanten en passen onze producten daarop aan.” “De tevredenheid van de klant is altijd ons uitgangspunt” Folkert Eggink, algemeen directeur Folkert Eggink is als algemeen directeur verbonden aan Mogelijk en heeft een bedrijfskundige achtergrond. Daarnaast heeft hij veel ervaring in de financiële dienstverlening op het gebied van distributie, strategie en techniek. De toekomst van Mogelijk ziet hij zonnig in. “Het is onze ambitie om door te groeien, te innoveren en verder te professionaliseren met behoud van een sterke klantfocus.” Dirk Jan van der Hoeden, directeur BTL (buy-to-let) In de groeiende markt van buy- to-let is Dirk Jan van der Hoeden een welkome aanwinst voor Mogelijk. Begonnen als consultant kon hij de vraag vanuit Mogelijk om definitief toe te treden tot de club niet weerstaan. “Ruim 20 jaar geleden verkocht ik als investment banker securitisaties aan institutionele klanten en nu houd ik mij bij Mogelijk bezig met De Verhuurhypotheek. We streven ernaar om het beste zakelijke hypotheekplatform in de markt te worden. Als we dat niet al zijn!” Ferry de Vries, financieel directeur “Een stevige stuurman”. Zo omschrijven zijn collega’s de onlangs aangetreden financieel directeur van Mogelijk, Ferry de Vries. De Vries is een doorgewinterde financiële topman en werkte in die hoedanigheid voor diverse bedrijven, waaronder Greetz. “Toen ik hier binnenkwam, voelde ik direct de ambitie van Mogelijk. Het bruist hier. We willen klanten echt blij maken.” 14 Mogelijk magazine Over Mogelijk

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2MDM=