Mogelijk Magazine | januari 2018

Die blijvende betrokkenheid wordt in de markt erg gewaardeerd, net zoals de transparante manier waarop Mogelijk de beschikbare investeringsaanbiedingen pre- senteert. Wekelijks krijgen investeerders via de mail de nieuwe projecten aangeboden en die verschijnen vervolgens ook op de site van Mogelijk. “Op die manier voorkomen we, dat maar een klein groepje vaste investeerders de krenten uit de pap kan halen”, legt Rövekamp uit. “Iedereen heeft dus gelijke kansen om op een aantrekkelijke aanbieding in te gaan.” Financiering is verhandelbaar Wat de aantrekkelijkheid van investeren via Mogelijk Vastgoedinvesteringen eveneens heeft vergroot, is de verhandelbaarheid die Mogelijk biedt. Voor wie zijn geïnvesteerde kapitaal tussentijds terug wil hebben, omdat hij het nodig heeft of met het geld iets anders wil doen, regelt Mogelijk dat. “Het is mooi dat die mogelijkheid er bij is gekomen”, zegt De Loor. “De financiële omstandigheden van een investeerder kunnen veranderen en dan kan het slecht uitkomen dat de looptijd nog lang niet is verstreken. Maar het kan ook een bewuste keuze vooraf zijn”, licht hij toe. “Zo sprak ik met een investeerder van 74 jaar, die een looptijd van twintig jaar wel erg lang vond. Hij weet dat hij over pakweg vijf of tien jaar weer over zijn geld kan beschikken. Het lukt ons namelijk altijd wel om weer een nieuwe investeerder te vinden. Ook al, omdat een al lopende overeenkomst voor een andere financier aantrekkelijk is. Het project is namelijk al eerder door ons beoordeeld en de debiteur heeft bewezen zich aan zijn verplichtingen te houden. Beter kan eigenlijk niet.” ‘Van de radio!’ Was Mogelijk in 2016 nog een onbekende naam, tegenwoordig is dat wel anders. “Een groot deel van de financiële wereld kent ons”, zegt Annemieke Schoonderwoerd. “Dankzij ons initiatief is het investeren in zakelijke hypotheken een bekend fenomeen in demarkt geworden.” De radiospots op onder meer BNR en Radio 538 hebben daaraan zeker bijgedragen. “Laatst vertelde ik aan iemand dat ik bij Mogelijk Vastgoedfinancieringen werk”, vertelt De Loor. “Die man reageerde direct met: ‘ah, van de radio!’ We zijn inmiddels dus niet alleen bekend bij mensen uit het vak, die er echt verstand van hebben, maar ook bij een breder publiek.” Mogelijk zit overduidelijk in de lift en dat leidt bij de partners tot voorzichtige tevredenheid. “Als ik terugkijk op de afgelopen twee jaar, dan ben ik vooral trots”, memoreert Rövekamp. “Trots op onze mensen, op onze financiers, onze klanten, trots op de projecten, trots op de eenvoud van ons model en eerlijk gezegd ook wel trots op onszelf. Vanuit het niets hebben we in korte tijd een model neergezet dat echt aanslaat. En vol vuur en enthousiasme gaan we daarmee in de toekomst verder.” MOGELIJK MAGAZINE 17

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2MDM=